Naprawa monitora LCD . TV serwis

Odsłony: 1028

 

Naprawa Monitorów LCD

viewsonic-vg2228wm-led-22in-widescreen-led-computer-lcd-monitor-1920-x-1080-5ms-250cd-m2-1000-1-typ-dvi-d-vga-usb-w-speakers-2

Włączam komputer, w monitorze zapala się zielona lampka i na tym koniec. Jest cisza i brak obrazu. Co zrobić, od czego zacząć ? Naprawa monitora LCD najlepiej zacząć ją od podłączenia monitora do innego komputera jeżeli będzie działał to kartę graficzną przełożyć do innego komputera celem jej sprawdzenia. Sprawdzamy inny monitor na tej samej karcie i jeśli jest ok wymieniamy kabel sygnałowy w monitorze jeśli jest zamontowany na stałe sprawdź przejście między pinami we wtyczce, a lutami w monitorze . Jeśli kabel i luty są ok. Przy włączeniu przekaźnik cyknie, ale ekran jest czarny i nic się nie dzieje wydaje mi się że to wszystko co w domowych warunkach możesz zrobić ze swoim monitorem, najlepiej udać się odpowiedniego serwisu gdzie dokonają naprawy monitora. Monitor LCD Samsung 913BW Pokazał się w pewnym momencie biały ekran . Co robić? Sprawdź czy jest podświetlanie, odłączyć przewód LVDS od matrycy LCD , podaje sygnał z komputera, matryca powinna się świecić non stop oczywiście na biało bo odłączony LVDS. Jeśli jest brak podświetlania należy sprawdzić gałąź 12V. Podczas naprawy najlepiej wcześniej wymienić elektrolity po wtórnej stronie zasilacza i w inwerterze. Możliwe są 2 usterki - uszkodzone podświetlanie lub brak zasilania matrycy LCD. W ten sposób wyeliminujemy jedną łatwiejszą do zdiagnozowania. Jeśli po odpięciu w.w. przewodu ekran zapalił się na biało, należy wnioskować, że matryca wygląda na sprawną. To że ekran LCD świeci bez podłączonego kabla LVDS świadczy że w porządku jest podświetlanie matrycy ( inwerter i jego zasilanie a nie sama matryca. Można podejrzewać że uszkodzony może być procesor w elektronice monitora. Jeśli podczas naprawy monitora nie masz schematu do tego samsunga ale jeżeli jest w nim procesor na płytce sygnałowej ,,NOVATEK'' to być może monitor ,,zachorował'' na bardzo typową dla samsungów usterkę, która objawia się wyświetlaniem komunikatu ?not optimum mode? lub brakiem obrazu. Podobna usterka występowała podczas naprawy tańszej wersji monitora samsunga tj samtrona w tym przypadku niestety moduł był do wymiany. Często pomaga wlutowanie pomiędzy 5 a 6 nóżkę tego ?NOVATEK? rezystora ok.50 ohm. Jeśli mówimy o matrycach znajdująca się tam płytka stanowi całość matrycy LCD i jest nie wymienialna. Uszkodzenie połączenia taśmowego oznacza uszkodzenie matrycy. Należy bardzo uważać aby tych taśm nie odkleić. Taką logikę można wymieniać jedynie w matrycach wielkoformatowych stosowanych w telewizorach LCD. Sam moduł elektroniki sprzedaje czasami ktoś na aukcji dostępnej w internecie w dziale serwis monitorów LCD lub części do monitorów w cenie ok 127zł+ koszt przesyłki. Jeśli w Twoim monitorze LCD obraz drga i zwęża się pomaga wyłączenie na kilka minut i ponowne włączenie monitora a obraz zawęża się do poziomej linii na środku ekranu może to być znak że twój monitor wymaga sprawdzenia układ odchylania pionowego. To bardzo częsta przypadłość w monitorach LCD firmy NEC. Czasami na ekranie po włączeniu jest tylko pozioma linia. Może wystarczy zlokalizować kondensatory od odchylania pionowego i je wymienić na nowe. Kondensatory znajdziesz koło układu scalonego odchylania V możliwe również że uszkodzeniu uległ cały układ. Najczęściej należy przelutować płytę w okolicach układu pionowego monitora .


Serwis Monitorów - Specyfika Naprawy

Większość serwisów działa ograniczając się do stwierdzenia: "uszkodzona płyta główna, uszkodzona matryca, uszkodzony zasilacz itp, monitor nie nadaje się do naprawy konieczna wymiana na nowy. Nasza firma zajmuje się kompleksową naprawą poszczególnych modułów, w większości przypadków jednak, aby podać klientowi precyzyjnie cenę naprawy monitora konieczna jest naprawa danego urządzenia. A taka naprawa trwa nieco dłużej i trzeba się uzbroić w cierpliwość znalezienie i usunięcie usterki w monitorze jest o wiele trudniejsze i bardziej czasochłonne niż jakakolwiek inna naprawa komputera. Na czas naprawy istnieje możliwość otrzymania monitora zastępczego ( tylko dla klientów dostarczających sprzęt osobiście do naszego serwisu na śląsku po wcześniejszym umówieniu się telefonicznie )

Przykładowe standardowe naprawy monitorów i TV LCD

Naprawimy większość usterek monitorów LCD 4:3 także panoramicznych 16:9, takich firm jak Asus, Acer, LG, Aoc, Eizo, Philips, Nec, Belinea, Fujitsu, Hyundai, Sony, Benq, Dell, Gateway, Samtron, Neovo, Liteon, HP, Yiama, IBM, Samsung. Oto krótka lista naprawa monitorów realizowanych przez nasz serwis na śląsku

  1. Naprawa zasilacza sieciowego monitora
  2. Naprawa modułu invertera
  3. Wymiana przewodu sygnałowego RGB
  4. Naprawa matrycy LCD ( oprócz uszkodzeń mechanicznych )
  5. Wymiana lub naprawa wtyczki sygnałowej RGB do Monitora
  6. Naprawy zasilaczy impulsowych
  7. Usuwanie zimnych lutów
  8. Wymiana procesora sterowania OSD w monitorze LCD
  9. Wymiana świetlówek podświetlających matryce
  10. Wymiana lub naprawa przetwornika cyfrowo analogowego
  11. Wymiana procesora obrazu w monitorze LCD

Serwis monitorów CRT

Naprawa monitora CRT należy do rzadkości zazwyczaj są to monitory w formacie 4:3 ale także zdażają się monitory panoramiczne 16:9. Jeśli posiadasz monitor firmy Dell, Gateway, LG, Philips, Nec, Samtron, Neovo, HP, Yiama, Belinea, Sony, Benq, Liteon, Samsung i pragniesz go naprawić zapraszamy do naszego punktu serwisowego w Mikołowie na śląsku. Poniżej znane usterki sposoby ich naprawy.

  1. Naprawa zasilacza sieciowego monitora
  2. Naprawa modułu invertera
  3. Wymiana przewodu sygnałowego RGB
  4. Naprawa matrycy LCD ( oprócz uszkodzeń mechanicznych )
  5. Wymiana lub naprawa wtyczki sygnałowej RGB do Monitora
  6. Naprawy zasilaczy impulsowych
  7. Usuwanie zimnych lutów
  8. Wymiana procesora sterowania OSD w monitorze LCD
  9. Wymiana świetlówek podświetlających matryce
  10. Wymiana lub naprawa przetwornika cyfrowo analogowego
  11. Wymiana procesora obrazu w monitorze LCD

 

Referencje - kto korzysta

Z usług skorzystało wiele instytucji banki szkoły agencje interaktywne urzędy ośrodki firmy prywatne oraz spółki. Najwięcej zadowolonych klientów mamy jednak z Katowice sąsiadujących z Mikołowem Tychów czy Rudy Śląskiej gdyż Mikołów łączy wszystkie drogi dojazdowe do tych miejscowości. Ponadto wiele osób prywatnych kupuje i serwisuje monitory lcd oraz naprawia sprzęt komputerowy w naszej firmie z Dąbrowy górniczej czy Lędzin, choć nie tylko ze śląska ale również z woj maziwieckiego i poznańskiego. Mapę dojazdu do serwisu monitorów lcd znajdziesz na naszej stronie internetowej w zakładce ' dojazd do Mikołowa '- mapa google lub ' mapa dojazdu do Mikołowa '- zumi poprowadzi cię do celu.


Rodzaje naprawy

40PX150-Front Naprawy monitora i telewizora LCD

Naprawimy większość usterek monitorów LCD 4:3 także panoramicznych 16:9, takich firm jak LG, Philips, Sony, Dell, Gateway, Yiama, Samsung, itp. Do serwisu coraz częściej trafiają również Telewizory LCD którimi naprawą także się zajmujemy.

podobne zagadnienia serwisowe - migawki

ThinkPad serii W

MACBOOK AIR

Niezależny Pogwarancyjny punkty serwisowy laptopów Apple

Kiedy twój laptop przestanie poprawnie działać to powinieneś znaleźć odpowiedni serwis notebooków. Nasz serwis posiada ogromne doświadczenie w tej dziedzinie. Naprawiamy laptopy apple wszystkie modeleApple MacBook, Apple MacBook Air, Apple MacBook White, , które są dostępne na rynku. Nasi serwisanci posiadają dużą wiedzę oraz mamy świetne wyposażenie. W ofercie znajduje się również wiele innych usług związanych z informatyką np. naprawa monitorów.



Częste usterki, które naprawiamy:

 

 

Polecamy serwis MacBook Pro, Apple MacBook, Apple MacBook Air, Apple MacBook White.

GORĄCO POLECAM RÓWNIEŻ:

TWORZENIE STRON INTERNETOWYCH

NAPRAWA KOMPUTERA ŚLĄSK

MIKOŁÓW

Polecane usługi - najczęściej wyszukiwane

Naprawa, Serwis Laptopów Katowice. Pogwarancyjny wielospecjalistyczny Serwis laptopów, tabletów, komputerów - Serwis laptopów Katowice, Tychy, Ruda Śląska - Toshiba, Asus, HP, Samsung, Acer. Wymiana Matryc, Mikołów, Serwis laptopów katowice, Serwis Kas Fiskalnych, komputerów, Serwis Drukarek Katowice, serwis laptopów, Ruda Śląska, Chorzów, Katowice, Serwis tabletu, naprawa monitorów lcd, serwis telewizorów LED - Naprawy TV.

 

REGULAMIN SERWISU

SERWIS KOMPUTERA-REGULAMIN

SPIS TREŚCI

1. DEFINICJE

2. ZGŁOSZENIA SERWISOWE

3. ODBIÓR PRZESYŁKI

4. CZAS NAPRAWY

5. GWARANCJA NA NAPRAWĘ

6. ODPOWIEDZIALNOŚĆ

7. ZAPEZPIECZENIA

8. CENY

1. DEFINICJE

 

 1.1.

serwis- Dział SERWIS, ADEE SOFT USŁUGI INFORMATYCZNE KASPRZAK ADAM 43-190 MIKOŁÓW, UL. RYNEK 1

 1.2.

klient- osoba lub firma, która zgłosiła sprzęt do wyceny, diagnozy lub naprawy

 1.3.

RMA- nadany przez system numer zlecenia (zgłoszenia) sprzętu do serwisu

 1.4.

kurier- pracownik spedytora lub osoba występująca w jego imieniu

 

2. ZGŁOSZENIA SERWISOWE

 

 2.1.

Warunkiem rozpoczęcia naprawy sprzętu lub usługi serwisowej jest złożenie przez Klienta zlecenia naprawy lub usługi serwisowej.

 2.2.

Zgłoszenie sprzętu klienta do serwisu może nastąpić osobiście lub po otrzymaniu przesyłki kurierem z dokładnym opisem usterki oraz dostarczonymi danymi kontaktowymi do siedziby firmy ADEE-SOFT.

 2.3.

Zgłoszenia serwisowe przyjmowane są od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 17:00 oraz sobotę od 9:00 do 13:00. Zgłoszenia obsługiwane są przez pracowników serwisu.

 2.4.

Z chwilą wpłynięcia zgłoszenia oraz dostarczenia sprzętu przez klienta uruchamiana jest procedura nadania numeru RMA.

 2.5.

Zgłoszenia serwisowe klientów w ramach aktualnej umowy serwisowej realizowane są na warunkach zawartych w tej umowie.

 2.6.

Wszystkie zgłoszenia realizowane są wg kolejności w jakiej wpłyną doserwisu. Numer RMA nie jest tutaj podstawą do reklamacji i służy on wyłącznie jako identyfikator zgłoszenia i naprawy.

 2.7.

Serwis wydaje klientowi dokument "Pokwitowanie" z numerem RMA , który jest jedynym dokumentem uprawniającym do odbioru naprawianego lub reklamowanego sprzętu.

 2.8.

Po wykonaniu naprawy / usługi  serwis przekazuje przedmiotowy sprzęt klientowi osobiście lub osobie pisemnie upoważnionej. Drugą formą wydania laptopa jest wysyłka za pośrednictwem kuriera na wskazany adres.

 

3. ODBIÓR PRZESYŁKI

 
 

W przypadku podejrzenia naruszenia przesyłki, lub uszkodzenia przesyłanego sprzętu w czasie transportu, sugerujemy zastosowanie się do następującej procedury:
Po otrzymaniu przesyłki należy sprawdzić stan opakowania w obecności kuriera. Każda przesyłka powinna być oklejona na zewnątrz taśmą zabezpieczającą.

 

Jeżeli tak nie jest, oznacza to, że przesyłka była otwierana przez osoby nieuprawnione. W takim wypadku należy sprawdzić jej zawartość w obecności kuriera. Po zauważeniu jakiegokolwiek uszkodzenia opakowania należy rozpakować przesyłkę w obecności kuriera i w przypadku stwierdzenia uszkodzenia zawartości wspólnie sporządzić stosowny protokół. Jeżeli uszkodzenie przesyłki zostało stwierdzone po odjeździe kuriera mimo braku śladów uszkodzenia opakowania, należy sporządzić protokół uszkodzenia zawierający:

-

opis uszkodzenia,

-

nr listu przewozowego

-

datę doręczenia

-

oczekiwania finansowe z tytułu poniesionych strat, które powinny być potwierdzone dokumentem zakupu sprzętu

 

Protokół ten należy dostarczyć do lokalnego oddziału firmy kurierskiej, która wykonała usługę, a jego kopię przesłać listownie do siedziby serwisu.

* Firma ADEE-SOFT Usługi Informatyczne nie ponosi odpowiedzialności za jakości usług świadczonych przez przewoźnika.

 

4. CZAS NAPRAWY LAPTOPÓW

 

 4.1.

Naprawa gwarancyjna.

 4.1.1.

Czas naprawy gwarancyjnej jest określony w gwarancji udzielonej przez gwaranta i biegnie od dnia dostarczenia sprzętu wraz z kompletem dokumentów (karta gwarancyjna, dokument zakupu) do serwisu.

 4.1.2.

W przypadku wad formalnych dokumentów gwarancyjnych czas naprawy biegnie od dnia usunięcia tych wad przez klienta.

 4.1.3.

Oprogramowanie nie jest objęte warunkami gwarancji.

 4.2.

Naprawa pogwarancyjna laptopów / PC / LCD / kasy.

 4.2.1.

Czas naprawy pogwarancyjnej - płatnej jest uwarunkowany dostępnością odpowiednich części oryginalnych bądź zamienników i nie jest ustalony.

 4.3.

średni czas naprawy wynosi 14 dni roboczych z zastrzeżeniem pkt. 4.1.1 i 4.2.1. Jeśli po tym terminie serwis nie będzie w stanie dokonać naprawy lub wykonać usługi, klient zostanie o tym poinformowany jak w pkt. 4.4.

 4.4.

O terminie zakończenia naprawy, zmianie statusu zlecenia, kosztach przekraczających podany limit, klient zostanie poinformowany telefonicznie, pocztą elektroniczną e-mail, wiadomością tekstową sms lub w inny zadeklarowany przez siebie sposób.

 4.5.

Po upływie 15 dni od momentu zawiadomienia klienta o zakończeniu naprawy a nie odebraniu przez niego w tym terminie sprzętu, będzie naliczana opłata za depozyt w wysokości 5 zł netto za każdy dzień zwłoki. Opłata ta będzie naliczana przez kolejne dni a po 30 dni, po tym terminie sprzęt zostanie złożony do depozytu sądowego o czym klient zostanie poinformowany telefonicznie i /lub e-mailowo. Koszty operacyjne związane z doręczeniem zawiadomienia pokrywa w całości klient, nie mniej jednak niż 20 zł netto.

 

5. GWARANCJA

 

 5.1.

Na wykonane naprawy komputera, laptopa, kasy fiskalnej, monitorów oraz  wykonane usługi serwis komputerowy udziela standardowej gwarancji w okresie 3 miesięcy od daty dokonania świadczenia z wyłączeniem oprogramowania oraz jego instalacji i konfiguracji.

 5.2.

Gwarancją objęte są wyłącznie elementy oraz czynności wyszczególnione w protokole zdawczo-odbiorczym lub zleceniu serwisowym jako wykonane przez serwis. W szczególnych przypadkach lub za dodatkową opłatą serwis może udzielić gwarancji dłuższej niż 3 miesiące co będzie zaznaczone na karcie naprawy bądź dokumencie sprzedaży.

 5.3.

Gwarancja na wykonane czynności nie obejmuje przypadków, w których działanie wykonanej przez serwis czynności przestało być skuteczne z powodów uszkodzeń elementów i części nie objętych gwarancją (w tym również przypadków określonych w pkt. 5.4) lub jeśli działanie to przestało być poprawne na skutek pojawienia się wady innych elementów mających wpływ na poprawność działania wykonanego świadczenia serwisowego.

 5.4.

Gwarancja na elementy nie obejmuje:

-

uszkodzeń mechanicznych, chemicznych, termicznych (złamania, zalania , itp.),

-

uszkodzeń wynikających z eksploatacji urządzenia w warunkach, które nie odpowiadają warunkom określonym w karcie gwarancyjnej urządzenia,

-

uszkodzeń powstałych na skutek niewłaściwego lub niezgodnego z instrukcją użytkowania, instalacji, przechowywania czy konserwacji laptopa oraz nieprzestrzegania powszechnych zasad eksploatacji sprzętu elektronicznego a w szczególności wszelkich innych uszkodzeń powstałych z winy lub niewiedzy Nabywcy,

-

przypadków losowych uszkodzeń niezależnie od warunków eksploatacji (powódź, pożar, przepięcie),

-

części, na których dokonano zatarcia lub zniszczenia numerów seryjnych,

-

części, których naprawę podjęły osoby trzecie lub podmioty nie będące serwisem,

 

6. ODPOWIEDZIALNOŚĆ

 

 6.1.

Nasza firma nie ponosi odpowiedzialności za używane i zainstalowane nielicencjonowane oprogramowanie oraz inne dane na dyskach stałych innych nośnikach magnetycznych, dyskach optycznych, CD, DVD czy pamięciach flash przekazanych ze sprzętem do naprawy.

 6.2.

Klient oświadcza, że zabezpieczył wszystkie dane i nie będzie rościł żadnych praw tytułem odszkodowań za ich utratę.

 6.3.

Za wady i uszkodzenia wykryte w trakcie naprawy serwis nie ponosi odpowiedzialności.

 6.4.

Punkt serwisowy zastrzega sobie prawo do zwrotu nie naprawionego sprzętu klientowi z powodu braku oryginalnych części lub zamienników na rynku oraz innych niezależnych od serwisu czynników.

 6.5.

Nasz serwis kompputerowy zastrzega sobie możliwość zwrotu klientowi nie naprawionego notebooka o nieco odmiennych objawach aniżeli został przyjęty. Wynika to z tego, iż część elementów, w tym uszkodzonych, jest obecnie wykonywana w technologii SMD i BGA a co za tym idzie regeneracja takiego układu nie zawsze przynosi pozytywny efekt, który można wyeliminować tylko poprzez wymianę elementu na inny sprawny, niestety nie zawsze osiągalny.

 

7. ZABEZPIECZENIA

 

 7.1.

Adee-Softw celu zabezpieczenia sprzętu przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich stosuje zabezpieczenia naprawianego przez siebie sprzętu.

 7.2.

Naruszenie jakiejkolwiek z plomb zabezpieczających bądź innych zabezpieczeń będzie się wiązało z utratą udzielonej przezserwisgwarancji.

 

8. CENY

 

 8.1.

Naprawy i usługi serwisowe dokonywane przez serwis kalkulowane są w oparciu o cennik dostępny w siedzibie serwisu, oraz cenę elementów i podzespołów wymienionych podczas naprawy. Minimalna cena usługi (nie zawierającej kosztu elementów i podzespołów) nie może być mniejsza od stawki jednej roboczogodziny bez względu na czas wykonywania świadczenia serwisowego.

 8.2.

Cena elementów i podzespołów określana jest na podstawie bieżących cen sprzedaży zawartych w cenniku serwisu.

 8.3.

Na żądanie klienta serwis może dokonać naprawy w trybie usługi szybkiej bądź też ekspresowej.

 8.4.

Serwisi usługi serwisowe w trybie szybkim i ekspresowym podejmowane są w terminie:

-

do 8 godzin dla usługi ekspres,

-

do 24 godzin dla usługi szybkie

 8.5.

Serwis laptopów / komputerów i usługi naprawcze w trybie usługi szybkiej dokonywane są w terminie do 3 dni roboczych z zastrzeżeniem pkt.8.7.

 8.6.

Serwis laptopów i usługi naprawcze w trybie usługi ekspresowej dokonywane są w terminie do 1 dnia roboczego z zastrzeżeniem pkt.8.7.

 8.7.

W przypadku niewykonania naprawy lub usługi serwisowej w terminach określonych w pkt. 8.5 i 8.6 naprawę laptopa / usługę serwisową traktuje się jako zwykłą.

 8.8.

Cena roboczogodziny w usłudze szybkiej jest wyższa o 50% od stawki podstawowej roboczogodziny lub ceny cennikowej danej usługi.

 8.9.

Cena roboczogodziny w usłudze ekspresowej jest wyższa o 100% od stawki podstawowej roboczogodziny lub ceny cennikowej danej usługi.

 8.10.

Dla stałych klientów są przewidziane stosowne rabaty.

 8.11.

Koszt świadczenia usług serwisowych wg warunków niniejszego regulaminu jest ustalany każdorazowo indywidualnie według potrzeb Klienta.


W sprawach nie uregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się odpowiednio przepisy kodeksu cywilnego.

Decyzją Kierownictwa firmyADEE-SOFT Usługi Informatyczne regulamin naprawy sprzętu komputerowego obowiązuje od dnia

01.12.2009r.

 

Polecane usługi - najczęściej wyszukiwane

Naprawa, Serwis Laptopów Katowice. Pogwarancyjny wielospecjalistyczny Serwis laptopów, tabletów, komputerów - Serwis laptopów Katowice, Tychy, Ruda Śląska - Toshiba, Asus, HP, Samsung, Acer. Wymiana Matryc, Mikołów, Serwis laptopów katowice, Serwis Kas Fiskalnych, komputerów, Serwis Drukarek Katowice, serwis laptopów, Ruda Śląska, Chorzów, Katowice, Serwis tabletu, naprawa monitorów lcd, serwis telewizorów LED - Naprawy TV.

NAPRAWA OVERMAX

 

Naprawić tablet jest wiele taniej i praktyczniej, aniżeli kupować nowy. Dobrze, jeśli naprawa tabletu jest robiona po gwarancji.

Nasi eksperci wykonują prace m.in takie jak:
- wznowienie informacji;
- naprawa czy zamiana dowolnych akcesoriów montażowych;
- naprawa chipsetów;
- powrót do ustawień fabrycznych;
- odnowa oprogramowania.
- naprawa płyty głównej Tabletu, polegająca na wymianie bądź przelutowaniu chipsetu BGA lub innych układów odpowiadających za zasilanie i przesyłanie danych na mostek.

Częste usterki tabletów:

    - Uszkodzenie mechaniczne panelu dotykowego
    - Uszkodzenie taśm łączących ekran z płytą główną
    - Uszkodzenie obrotowych zawiasów  stosowanych w tym rodzaju komputerów




Oto modele których naprawą się zajmujemy:

 

Overmax Livecore

overmax_Livecore.jpg

 

 

 

 

QualCore

 

 

 

 

 

Solution

 

 

 

 

 

SteelCore

 

 

 

 

POLECAM RÓWNIEŻ:

SERWIS LENOVO

LUTOWANIE CIEPŁYM POWIETRZEM

SERWIS LAPTOPÓW SAMSUNG

NAPRAWA LAPTOPA HP PAVILION

NAPRAWA LAPTOPA APPLE MACBOOK AIR

NAPRAWA TABLETU PENTAGRAM

SZKOLENIA MIKOŁÓW

E-PAPIEROSY LIQUIDY BATERIE MIKOŁÓW

IdeaPad seria S